arrow left long white to go backΠίσω


arrow long left white Πίσω
car image katakiscars

ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ SKODA OCTAVIA E-TEC

  • Χρόνος Ανάγνωσης: 3 λεπτά

Η 4η γενιά της OCTAVIA είναι περιβαλλοντικά η πιο φιλική όλων των εποχών με τη βιώσιμη κινητικότητα να αποτελεί κεντρικό στόχο της ŠKODA AUTO. Η τελευταία έκφραση αυτού του στόχου
είναι οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις (mild Hybrid Electric Vehicle) της OCTAVIA, με την κωδική ονομασία e-TEC, οι οποίες είναι διαθέσιμες για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο SKODA.

OCTAVIA e-TEC

Οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις της OCTAVIA, υλοποιούνται μέσω ενός 48V ηλεκτρικού υποσυστήματος το οποίο συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, ξηρού τύπου. Το 48V σύστημα αποτελείται από τρία επί της ουσίας εξαρτήματα. Τον
ηλεκτροκινητήρα, την μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, και τον μετατροπέα τάσης DC/DC.

KANE ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΕ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ SKODA: https://www.katakiscars.gr/shop/?filters=product_cat[96-91]|brand[19]

O ηλεκτροκινητήρας εκτελεί χρέη μίζας αλλά μπορεί να προσδώσει και άμεση ισχύ και ροπή στον θερμικό κινητήρα όταν απαιτείται, κάτι που βελτιώνει σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια του οχήματος, λόγω της βελτίωσης των επιταχύνσεων εν κινήσει (ρεπρίζ). Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να προσφέρει επιπλέον ισχύ 16 ίππων για μερικά δευτερόλεπτα, διευκολύνοντας σημαντικά τον οδηγό σε μια προσπέραση για παράδειγμα. Θα πρέπει να τονιστεί εδώ ότι ο ηλεκτροκινητήρας, επίσης συνεισφέρει σε ροπή και στις χαμηλές στροφές, ένα σενάριο ιδιαίτερα δυσμενές, ειδικά σε υπερπληρωμένες μηχανές όπως οι TSI κινητήρες όπου η ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές είναι χαμηλή
λόγω του ότι ο στρόβιλος του Turbo δεν έχει την δυνατότητα περιστροφής στις προδιαγεγραμμένες στροφές του. Επίσης, ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την ισχύ του μέσω ενός ειδικής σχεδίασης ιμάντα ο οποίος διαθέτει ίνες Kevlar για να ενισχυθεί η αντοχή του.

Τροφοδότης του ηλεκτροκινητήρα είναι μια μπαταρία ιόντων λιθίου τάσης 48V, η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, διαθέτει ονομαστικό ενεργειακό περιεχόμενο 660 Wh και
διαθέτει ενεργή αερόψυξη μέσω ανεμιστήρα. Η μπαταρία φορτίζεται αποκλειστικά μέσω αναγεννητικής πέδησης χωρίς ανάγκη σύνδεσης σε πρίζα, ενώ η αντοχή της μπαταρίας είναι τέτοια όπου εξασφαλίζεται το 80% της ενέργειάς της ακόμα και μετά από 90.000 κύκλους φόρτισης.

Τέλος έχει την δυνατότητα να προσφέρει ενέργεια και στην 12V μπαταρία του οχήματος μέσω του μετατροπέα τάσης DC/DC.

Επιμέρους λειτουργίες του 48V συστήματος

Πέραν της άμεσης παροχής ισχύος όποτε απαιτείται, το 48V σύστημα επιτρέπει τη λειτουργία του ελεύθερου τροχασμού. Δηλαδή, όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι, ο θερμικός κινητήρας
απενεργοποιείται εντελώς με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Την ίδια στιγμή, όλες οι ηλεκτρικές καταναλώσεις του αυτοκινήτου καλύπτονται από τη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48V.

Όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι, το δίπτυχο του ηλεκτρικού κινητήρα και της εγγενώς άμεσης απόδοσης ροπής και ισχύος που διαθέτουν εν γένει οι ηλεκτρικές μηχανές, επιτρέπουν την εκ νέου
άμεση και απρόσκοπτη ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα, χωρίς κραδασμούς και καθυστερήσεις.

Λόγω του 48V συστήματος, είναι επιπλέον δυνατή η εκτεταμένη λειτουργία Stop & Start όπου σε μία διαδικασία ακινητοποίησης ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται ήδη από τα 20 χλμ./ώρα
συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.

Κατανάλωση και περιβαλλοντικές επιδόσεις

Σε κύκλο μέτρησης WLTP και για τις 2 mild hybrid παραλλαγές, 1.0 TSI e-TEC & 1.5 TSI e-TEC, μειωμένες είναι τόσο η κατανάλωση όσο και οι εκπομπές ρύπων CO2 σε σχέση με τις αμιγώς θερμικές αντίστοιχες εκδόσεις, περίπου 0,4 λτ./100 χλμ. και 9 γρ./χλμ. αντίστοιχα.

Στο δε σενάριο της αστικής κίνησης, τα προαναφερθέντα οφέλη μεγιστοποιούνται με την αστική κατανάλωση να διαμορφώνεται μειωμένη κατά 1 λτ./100 χλμ. σε σχέση με τις αμιγώς θερμικές
εκδόσεις. Τα ανωτέρω αναφερθέντα οφέλη αποκτούν μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστούμε, ότι επιτυγχάνονται με παράλληλη βελτίωση των επιδόσεων επιτάχυνσης του οχήματος αλλά και της
συνολικής ποιότητας λειτουργίας, συμβιβάζοντας έννοιες επί της ουσίας ασυμβίβαστες.



Δείτε επίσης