arrow left long white to go backΠίσω


arrow long left white Πίσω
car image katakiscars

G-TEC : H ΕΞΥΠΝΗ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

  • Χρόνος Ανάγνωσης: 4 λεπτά

Η SKODA, με το hatchback SCALA G-TEC, το SUV KAMIQ G-TEC αλλά και την οικογενειακή νέα OCTAVIA G-TEC (διαθέσιμη στο τέλος Οκτωβρίου), διαθέτει την πλέον ολοκληρωμένη γκάμα
μοντέλων με κινητήρα φυσικού αερίου.

Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων κινητήρων παρουσιάζουν αυξητική τάση και η μάρκα  καταλαμβάνει κυρίαρχη θέση, με συνολικό μερίδιο 42% (διάστημα Ιαν – Αυγ.) στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η αύξηση των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρες φυσικού αερίου άλλωστε συμβαίνει σε ολόκληρη την Ευρώπη, όπου καταγράφεται σημαντική άνοδος τον τελευταίο χρόνο, σχεδόν 18%!

Δείτε τις προσφορές των μοντέλων της SKODA με φυσικό αέριο εδώ

H μόνη διαφορά των μοντέλων CNG, σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, είναι η δυνατότητα να κινούνται τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη.
Η οδήγηση, οι χώροι επιβατών, η άνεση και η ασφάλεια, παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα. Η μοναδική παρατήρηση αφορά τον ελαφρώς μικρότερο χώρο αποσκευών, λόγω των έξτρα δεξαμενών
CNG.

Αντισταθμιστικά, το κόστος καυσίμων μπορεί να μειωθεί σημαντικά, έως και 60%, ενώ ο συνδυασμός φυσικού αερίου και βενζίνης εκτινάσσει την αυτονομία κίνησης ακόμη και πάνω από
600 km με ένα γέμισμα!

Παρακάτω παραθέτουμε 5 σημαντικούς λόγους που κάνουν την επιλογή ενός μοντέλου SKODA με κινητήρα G-TEC την έξυπνη επιλογή :

1. Χαμηλό κόστος μετακίνησης

Με την τιμή του φυσικού αερίου να είναι περίπου 0,83 €/kg, η οικονομία που απολαμβάνει ο κάτοχος είναι τεράστια! Ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο μπορεί να επιτύχει εξοικονόμηση που
αγγίζει το 60% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή πάνω από 30% σε σχέση με ένα diesel.

Με τις G-TEC εκδόσεις των SCALA και ΚΑΜΙQ, o οδηγός μπορεί να καλύψει απόσταση 100 χιλιομέτρων με κόστος μικρότερο από 3 ευρώ

2. Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας & κόστος χρήσης

Εξοικονόμηση πετυχαίνουμε όμως και στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, επειδή τα CNG έχουν χαμηλότερες εκπομπές ρύπων CO2. Ενδεικτικά, το KAMIQ 1.0 G-TEC έχει εκπομπές CO2 95 gr/km που αντιστοιχούν σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 85,5 €, έναντι 112,7 €/έτος του 1.0 TSI που εκπέμπει 115 gr CO2/km.

Ενδεικτικά, μπορείτε να δείτε στους πίνακες που ακολουθούν τις διαφορές στο κόστος χρήσης των SCALA, KAMIQ και OCTAVIA Grand Coupe. Η διαφορά -σε βάθος 5ετίας- υπέρ της τεχνολογίας
G-TEC κυμαίνεται από 24% έως 38% σε σχέση με τους κινητήρες ντίζελ και από 52% έως 57% σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες.

SCALA

G-TEC TDI TSI
1.0 90 PS 1.6 116 PS 1.0 95 PS
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€) 2,92 4,63 7,17
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€) 85 104 112
Κόστος 5ετίας (15.000 χλμ.)* (€) 2612 3991 5938

Διαφορά σε σχέση με G-TEC (κόστος 5ετίας) +35% +56%

KAMIQ

G-TEC TDI TSI
1.0 90 PS 1.6 116 PS 1.0 95 PS
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€) 2,92 4,86 7,31
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€) 86 110 113
Κόστος 5ετίας (15.000 χλμ.)* (€) 2617

4195

6050

Διαφορά σε σχέση με G-TEC (κόστος 5ετίας) +38% +57%

OCTAVIA GRAND COUPE

G-TEC TDI TSI
1.5 131PS 2.0 116PS 1.0 110 PS
Κόστος καυσίμου για 100 χλμ. (€) 2,92

4,05

6,6

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (€) 85

84

105
Κόστος 5ετίας (15.000 χλμ.)* (€) 2612

3457

5472

 

Διαφορά σε σχέση με G-TEC (κόστος 5ετίας) +24% +52%
*Κόστος καυσίμου + τέλη κυκλοφορίας

Ο υπολογισμός του καυσίμου έγινε με τις εξής τιμές: CNG: 0,834 €/κιλό, Αμόλυβδη βενζίνη 95: 1,434 €/λίτρο, Ντίζελ: 1,157 €/λίτρο

Δείτε τις προσφορές των μοντέλων της SKODA με φυσικό αέριο εδώ

3. Δοκιμασμένη τεχνολογία

Τα μοντέλα SKODA με τεχνολογία G-TEC διαθέτουν εργοστασιακά συστήματα κίνησης. Οι κινητήρες τους είναι εξελιγμένοι και κατασκευάζονται από την αρχή με τη δυνατότητα να καταναλώνουν τόσο φυσικό αέριο όσο και βενζίνη, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό σε ποιότητα και αξιοπιστία. Βασίζονται σε αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης 1,0 & 1,5 λίτρων και καλύπτονται από την ίδια ακριβώς εργοστασιακή εγγύηση καλής λειτουργίας με τους συμβατικούς. Οι εργοστασιακοί κινητήρες φυσικού αερίου διαθέτουν ενισχυμένες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με επίστρωση αζώτου ενώ τα μπεκ της βενζίνης διαθέτουν επίστρωση Teflon.

Βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο στις εξής περιπτώσεις:

 Εκκίνηση του κινητήρα μετά τον ανεφοδιασμό με CNG (λόγω αλλαγής της πίεσης στορεζερβουάρ και αναγνώρισης ποιότητας CNG).

 Εκκίνηση σε θερμοκρασία περιβάλλοντος μικρότερη των -10 °C, και αφού μειωθεί ηπληρότητα του CNG (οριακή πίεση μικρότερη από 11 bar).

Η αλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται τελείως αυτόματα και δεν απαιτεί παρέμβαση τουχρήστη.

Η καύση του CNG είναι μία πιο καθαρή λύση από την καύση βενζίνης και λιγότερο απαιτητική γιαπρόσθετο καθαρισμό καυσαερίων. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται φίλτρο σωματιδίων αφού κατά την
καύση του CNG δεν παράγονται στερεά σωματίδια.

4. Αυξημένη αυτονομία

Όλα τα αυτοκίνητα CNG διαθέτουν εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης. Έτσι, ακόμη και στην περίπτωση που τελειώσουν τα αποθέματα του φυσικού αερίου, ο κινητήρας ξεκινά αυτόματα να λειτουργεί με
βενζίνη δίνοντας την ευχέρεια στον οδηγό να φτάσει σε ένα πρατήριο και να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητο με CNG. Αυτό σημαίνει, φυσικά, και μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης με ένα φουλάρισμα.

Ενδεικτικά, το SCALA G-TEC διαθέτει τρεις δεξαμενές φυσικού αερίου χωρητικότητας 14,2 κιλών,που του εξασφαλίζουν αυτονομία 400 km, ενώ το έξτρα ρεζερβουάρ βενζίνης με χωρητικότητα 9λίτρων προσθέτει 200 km, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το άγχος της αυτονομίας μέχρι το επόμενο πρατήριο CNG.

5. Όφελος για το περιβάλλον

Τα μοντέλα CNG έχουν σημαντικά πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων συγκριτικά με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, αλλά και με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Ένα CNG εκπέμπει κατά μέσο όρο 25%
λιγότερο CO2 από ένα βενζινοκίνητο και 15% από ένα diesel, ενώ τα Oξείδια του Αζώτου (NOx) είναι μειωμένα κατά 53% και 95% αντίστοιχα! Έτσι, δεν έχει όφελος μόνο ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου πουκινείται με φυσικό αέριο, αλλά και το περιβάλλον – δηλαδή, όλοι μας.

Ενημέρωση αναφορικά με τους Σταθμούς Ανεφοδιασμού CNG

Ίσως και τον μοναδικό προβληματισμό στην επιλογή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα φυσικού αερίου,αποτελεί ο σχετικά περιορισμένος αριθμός πρατηρίων, o οποίος όμως αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το προσεχές διάστημα.

Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας λειτουργούν ήδη 18 πρατήρια: 14 της Fisikon, ένα της Elin, ένα τηςShell και δύο της Promethan.

Τα 9 βρίσκονται στην Αττική, 3 στη Θεσσαλονίκη, 2 στη Λάρισα και από ένα σε Βόλο, Λαμία,Ιωάννινα και Τρίκαλα (εξυπηρετεί και την πόλη της Καρδίτσας).

Δείτε τις προσφορές των μοντέλων της SKODA με φυσικό αέριο εδώ

Δείτε στο Παράρτημα συγκεντρωμένα όλα τα πρατήρια φυσικού αερίου, ενώ παραθέτουμε κάποιαχρήσιμα links :

Δίκτυο Πρατηρίων Fisikon : https://www.fisikon.gr/diktyo-pratirion/

Δίκτυο Πρατηρίων σε όλη την Ευρώπη, όπου απεικονίζονται όλα τα πρατήρια CNG στην Ελλάδα:

Stations map

Επιπλέον, καθώς ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία, πολύ σύντομα αναμένεται να λειτουργήσουν 2 επιπλέον πρατήρια Fisikon στις Εθνικές Οδούς στο ύψος της Πάτρας (ΣΕΑ Ψαθόπυργου – και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας εξυπηρετώντας και τους οδηγούς που κινούνται προςκαι από τη Δυτική Ελλάδα) και στο ύψος της Λάρισας (ΣΕΑ Ευαγγελισμός και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας).

Επίσης, αναμένεται περεταίρω ανάπτυξη του δικτύου CNG πανελλαδικά με νέους σταθμούς ανεφοδιασμού στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκίδα (στην Οδό Χαλκίδας – Καρύστου) και άλλες περιοχές.



Δείτε επίσης